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[조지 타나시예비치]MICE복합단지 통한 MICE시장의 혁신적 확대

By 2011/03/012월 2nd, 2018No Comments
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싱가포르는2010년‘마리나베이샌즈’, ‘리조트월드센토사’등두개의리조트형복합단지를 개장하면서 MICE시장 기반의 복합 서비스플랫폼을 조성하였다. 이같은MICE 복합단지는기본적인MICE활동외에도관광, 숙박, 쇼핑, 오락, 외식,문화등여러부가활동의유기적연계기반을제공하여MICE참가자의다양하고복합적인 니즈를 통합적으로 충족하는 MICE생태계로 기능하기 때문에, 최근 MICE산업의 핵심경쟁요인으로 주목을 받고 있다. 이에 본지에서는 싱가포르 마리나베이샌즈의임시CEO 겸라스베가스샌즈글로벌개발전무이사, 조지타나시예비치(George Tanasijevich)로부터MICE형통합리조트에대한관점을들어보았다.

기고자소개

임시 CEO, Marina Bay Sands Pte Ltd. 라스베가스샌즈 글로벌개발 전무이사 겸임

조지 타나시예비치는 현재 일류 글로벌 복합 리조트 개발사인 Las Vegas SandsCorp.의 자회사 Marina Bay Sands Pte Ltd.의 임시 CEO 및 Vegas Sands Corp글로벌 개발 전무로 근무하고 있습니다. 고위 경영진이자 다방면에 걸친 국제 경험을지닌 유능한 변호사이기도 한 타나시예비치는 최첨단 회의 및 전시 시설과 고급 호텔,세계적인 수준의 도박, 유흥, 쇼핑, 식당가 및 박물관을 하나의 획기적인 구조물 안에통합한마리나베이샌즈의개발업무를조정하는책임을맡고있습니다.

타나시예비치는 싱가포르 마리나 베이에 복합 리조트를 개발하기 위한 Las VegasSands Corp.의 성공적인 입찰을 관리하는 프로젝트에서 중추적인 역할을 담당했습니다. 그는 재무, 법무, 건설, 설계, 운영 및 마케팅 분야의 전문가들로 구성된 대규모 팀을감독하는이회사의싱가포르선임대표로활약했습니다. 싱가포르업무에관여하기전에는 중화인민공화국 마카오 특별행정구에서 Las Vegas Sands Corp.의 CotaiStrip™프로젝트와관련된다양한통상활동을조정하는개발책임자로일했습니다.

그에 앞서 타나시예비치는 동남 아시아 최대의 부동산 및 호텔 기업인 싱가포르의CapitaLand Limited에서주식시장을담당하는선임부사장을역임하였습니다. 이직책을 맡은 그는 회사에 IR(Investor Relations) 담당 부서를 만들어 그 책임자를 역임했고, 증권 거래와 관련된 규정 준수 문제에 관하여 회사에 자문을 제공했으며, 싱가포르 최초의 부동산 투자신탁‘( REIT’) 상장을 위한 관리 위원회의 위원으로 활동하기도했습니다.

CapitaLand에 합류하기 전에는 당시 미국에서 두 번째로 큰 쇼핑몰 REIT인General Growth Properties의 부사장직을 역임했습니다. 그 전에는 GeneralGrowth의선임변호사로일하면서회사의소송담당부서를책임지고38개주에서진행되는소송사건을관리했습니다.

타나시예비치는 시카고대학교 경영대학원에서 MBA 과정을 마쳤고, 법학 학위를받은 시카고 로욜라대학교에서는 법률 학술지 위원으로도 일했으며, 학사 학위는 미시간대학교에서 받았습니다. 그는 싱가포르 국제 상업회의소(Singapore InternationalChamber of Commerce) 이사회 이사로, Global Gaming Business에 의해 2009년“예의주시할25인(25 People to Watch)”중한명으로선정되었습니다.

복합 리조트로 MICE산업 극대화

MICE 비즈니스주도형복합리조트(IR)는기존의독립MICE 시설이나호텔중심의MICE 시설을능가하는형태이다. 이는기존의시장을해체하거나대체하기 보다는, 시장을 보완하고, 성장을 이끌어 내며,MICE 개최지역, 접객시설및엔터테인먼트시설등모두의이익을도모 한다.

라스베가스 샌즈 그룹은 (NYSE:LVS) 시가총액 기준 세계 최대의 호텔 및 게임 기업이며, 세계적으로 MICE 시설을 소유, 운영하는 기업 가운데 가장 성공한 기업으로 알려져 있다. 새로운 형태의 관광 상품인 MICE 중심형 복합 리조트를개척하면서 라스베가스, 싱가포르, 마카오의MICE 시장을 탈바꿈시키기도 했다. LVS 창업주인 셸던 G. 아델슨 회장 겸 CEO는 MICE 주도형복합 리조트의 혁신을 이끈 장본인으로 관광과MICE산업 분야에 40년 이상 몸담고 있다.

라스베가스 샌즈 복합리조트(LVS IRs): MICE산업 맞춤형

라스베가스 샌즈 복합리조트는 고급 객실과 스위트룸, MICE시설, 오락시설, 상점, 식당, 카지노 스타일의 게임시설을 한 곳에 모아 고객 편의를 극대화함으로써관광객과비즈니스맨모두의요구를충족시키는고객맞춤형복합리조트이다. MICE산업은복합리조트의수요를촉진하는주요동력이다. 하지만이복합리조트가 라스베가스 샌즈 내에서 개최되는 MICE행사의 참석자들을 모두 수용하지 못하므로 주변 다른 호텔의 비지니스를 창출하기도 한다. 일반적으로 MICE행사는 주로 주중에 열리기 때문에 주중 객실투숙률제고에상당한기여를하고있으며, 따라서관광객이 주로 투숙하는 주말과 상호보완의 효과가 있다. 오히려, 관심의 대상인 카지노는 그 면적에 있어서LVS 복합리조트연건평5%에도채미치지 않는다.

셸던 아델슨: MICE산업 변혁의 주역

MICE 주도형 복합 리조트의 컨셉을 창조하여 개발한 사람은 다름 아닌 라스베가스 샌즈 그룹의 셸던G. 아델슨회장겸CEO이다. 그는40년이넘는오랜기간동안관광, 여행, MICE산업을이끌어온열정적이며혁신적인기업가이다.

그는50년이상역동적인기업가이자벤처투자가로서, 50개가 넘는 기업을 창업하고 성장시켰으며,컴퓨터산업트레이드쇼의효시라고할수있는컴덱스도 그 중 하나이다. 그의 재임 기간 동안 컴덱스는가장 많은 관람객이 찾는 세계 최대의 트레이드 쇼로성장했으며20여개이상의국가에커다란영향을미쳤다.

MICE산업의 혁신을 이끈 리더십의 아델슨 회장은, 1989년 세계적으로 유명한 라스베가스 스트립에위치한샌즈호텔& 카지노를매입했다. 그당시샌즈호텔은카지노손님투숙이주목적이었고, 객실은낡고 허름하여 수익을 내지 못했으며, 상점, 도박 이외의 오락 및 여가 시설은 침체 상태였다. 아델슨은 이러한 라스베가스 사업 모델을 통째로 뒤바꾸기 위한전략적개발프로그램에착수했다.

1990년 아델슨은 드디어 미국 내 최대 규모의 민간 소유, 운영 형태인 샌즈 엑스포 & 컨벤션 센터(샌즈 엑스포)를 오픈 했다. 면적 107,000㎡(115만 평방피트)에 달하는 컨벤션, 트레이드 쇼 시설을 구비한샌즈엑스포의탄생으로, 전시산업은관련산업의구심점 역할을 하게 되었고, 아델슨은 라스베가스를 미국의새로운‘컨벤션수도’로탈바꿈시켰다.

라스베가스 샌즈의 MICE산업 주도의 관광 산업활성화를목표로, 아델슨은1996년샌즈호텔& 카지노를 철거하고, 샌즈 엑스포 인근에 이탈리아의 낭만도시인베니스를그대로본딴시설을만들기로했다.샌즈 엑스포와 바로 연결되어 있으며, 운하, 곤돌라,베니스의 화려한 역사 등을 그대로 담아낸 베네치안리조트 호텔 카지노인 더 베네치안은 1999년 오픈하였고, 오픈과동시에세계최고의리조트로서그명성을얻었다. 이후더베네치안은관광및그외의분야에서 전세계적인 명성과 다양한 수상 경력을 자랑하며 콘데 나스트 트래블러(Conde Nast Traveler)가선정한‘세계 최고의 머물러야 할 베스트 장소 중 하나’로 보도되었다. 또한 건축 및 각종 산업의 시상식에서도수상을하며세계최고호텔로서의입지를 각인시켰다.

아델슨의럭셔리지향전략을토대로, 더베네치안은 전객실을 스위트로 구성함으로써 고품격의 복합리조트라는 컨셉을 통해 라스베가스의 기존 모델에도전장을 내밀었다. 그리하여, 더 베네치안은 비용에구애받지 않는 비즈니스 여행객은 물론 관광객, 카지노 고객 에게 있어서도‘필수 방문지(must-see)’가되었다. 동화 속에 등장하는 이탈리아 도시의 느낌을그대로 이어받은 듯한 베네치안은 최고급 수준의 객실, 고급식당, 쇼핑, 환상적인놀이거리, 최상의컨벤션 시설, 게임 시설 및 102,000㎡(110만 평방피트)에 달하는 미팅 및 컨퍼런스 시설인 콩그레스 센터를 한지붕아래로모아놓았다.

명실상부 라스베가스 최초의 복합 리조트로서의더 베네치안은 라스베가스 호텔 산업에 혁명을 일으켰을 뿐만 아니라, 라스베가스 시의 MICE 비즈니스에도 새로운 활력을 불러일으켰다. 베네치안이 오픈하기 1년전 만해도 북미 지역 내 200 개의 대형 트레이드 쇼 중 불과 27개만이 라스베가스에서 개최되었는데, 2001년에는그숫자가40개로크게늘었다.게임과 비게임 시설들을 모두 주요 수익원으로 정착시킨라스베가스샌즈는관광상품을지속적으로개발해오고 있으며, 이러한 상품에 대한 끊임없는 관광객수요로인해더많은적극적전략이추진되고있다.

MICE 공간 중 210,000㎡(225만 평방 피트)를 차지하고 있는 베네치안, 베네치아 타워, 샌즈 엑스포,샌즈 전당은 지구상 최대의 복합 리조트로, 회의실362개, 7,000객실, 30여 개 이상의 레스토랑,60,000㎡(650,000 평방피트)에달하는프리미엄상점몰, 세계적수준의극장3곳, 스파2곳, 8개의수영장등의시설을포함하고있다. 라스베가스샌즈가운영하고 있는 이 같이 어마어마한 규모의 시설은 전세계그어디에서도찾아볼수없다.

이처럼활기가넘치고, 유니크한시설에반한많은미국 내 MICE 플래너들은 다시 라스베가스를 찾기시작했으며이는라스베가스를미국제일의MICE 중심지로등극시켰다.

라스베가스에서의성공적인런칭에자신감을얻은라스베가스샌즈는마카오에도이처럼혁명과도같은MICE 주도의 복합리조트 비즈니스 모델을 도입하여시장 판도를 바꾸어 놓았다. 라스베가스 샌즈는 최대지분을 소유하고 있는 자회사인 샌즈 차이나를 통해서마카오반도에있는샌즈마카오뿐만아니라베네치안 마카오와 포시즌스 호텔 마카오의 코다이 스트립 개발 등을 소유하고 있다. 또한, 코타이 스트립에는 앞으로 샹그릴라, 트레이더스, 쉐라톤, 세인트 레지스등의호텔브랜드들이속속들어올예정으로, 라스베가스샌즈는현재이곳에 6,400 객실규모의컴플렉스 공사를 진행 중이다. 그리하여 마카오를 세계적 수준의 MICE 요충지로 개발하여 증가하고 있는중국 수요를 흡수하겠다는 것이 라스베가스 샌즈의전략이다.

멀리 내다보는 이와 같은 안목으로 라스베가스 샌즈는 라스베가스, 마카오의 MICE 시장의 현재와 미래를 바꿨으며 이제는 싱가포르를 겨냥하고 있다. 새로운 시설이 증가될 때마다 글로벌 MICE네트워크와고품격 MICE 중심지라는 라스베가스 샌즈의 명성은관련업계종사자및참가자들에게한층더강화되고있다.

마리나베이 샌즈

라스베가스샌즈는싱가포르의새로운마리나베이샌즈를최종MICE 지역으로선정하였다. 마리나베이샌즈는싱가포르의중심업무지구, 주요호텔및오락시설과인접하고공항에서도불과20분거리이다.

싱가포르의 MICE산업의 경쟁력 강화

싱가포르는 오래 전부터 MICE 개최지로 잘 알려져있었다. UIA 글로벌랭킹도시중 1위자리를3년연속유지했다는사실이이를잘방증해주고있다. 마리나베이 샌즈로 인해 싱가포르는 한 지붕 아래에 집약된다양한MICE 시설을갖춘장소를하나더추가하게 되어서 많은 업계 종사자들에게 크게 어필하면서 최고 수준의 국제 MICE 개최지로서의 위상을 공고히하고있다. 이미체결된MICE 계약건수가벌써1,000개가넘는다.

화려한 수상 경력

2011년 1월 마리나베이 샌즈는 업계 대표 잡지인CEI 아시아의 연례 산업 어워즈에서“아시아 최고의MICE 호텔”로선정되었고, 곧바로주요MICE 플래너, 회의, 전시, 인센티브 바이어 들로 이루어진 잡지의독자들의관심을받았다. 또한, 2011년4월에비로서 개장 1주년이 되는 신생 시설임에도 불구하고“아시아최고컨벤션& 전시센터”부문에서2위를수상하는기염을토했다.

기존 시설 보완하며 새로운 행사를 유치하는 디자인 / 싱가포르의 MICE산업 육성

아시아 최고의 MICE 개최지라는 목표를 달성하기위해마리나베이샌즈는아트스테이지2011, 국제직물협회 엑스포 아시아 2011년과 같은 새로운 대규모 행사를 유치했다. 이들 쇼의 주최자는 마리나베이샌즈의 전문성, 운영 규모, 브랜드 포지셔닝 에 대한확신을토대로이곳을자신들의첫번째쇼장소로선택하였다. 또한 UFI 콩그레스와 같은 행사는 오랜기간의휴지기를마치고싱가포르로다시돌아오기도했다.

일반적으로 UFI 회원들은 4,500개 이상의 전시회를 개최하고 181개 전시 센터를 관리한다. 이번에 16년 만에 싱가포르로 다시 돌아온 UFI 콩그레스는 56개국에서 온 500명에 이르는 대표단이 참석하여사상최대규모를기록하였다. 한편, 2011년1월에는유명한“지시네시상식(Zee Cine Awards)”을개최하여 인도 발리우드 스타가 총출동하는 화려한 모습을연출하기도했다.

“모든 것을 한 지붕 아래에서”의 컨셉이 담긴 편리함 마리나베이 샌즈 엑스포 & 컨벤션 센터

샌즈엑스포& 컨벤션센터는아시아최대의시설중하나로서120,000㎡가넘는130만ft2의미팅공간을제공한다. 이는싱가포르최대규모의MICE 시설로서 최대 6,600명까지 수용할 수 있는 동남 아시아최대의볼룸과최고11,000명까지수용할수있는극장식 강당 시설을 보유하고 있다. 따라서 마리나베이샌즈는 참가자로 하여금 MICE 시설 뿐만 아니라 럭셔리 고급 호텔, 브로드웨이 뮤지컬, 고급 식당, 고품격 쇼핑, 카지노 등 모든 것을 한 장소에서 경험할 수있는유니크한장소를가능케한다.

[컨벤션 센터 하이라이트]

● 5개 층의 전시 & 컨벤션 공간
●최대 2,000개의 전시 부스와 250개 회의실
●최대 45,000명의 수용인원
●오디오, 시청각장비, 물류 등 통합서비스를 제공의 원스톱 행사 및 전시 솔루션 공급업체
● 8,000㎡ 규모의 아시아 최대 볼룸
●그랜드볼룸은 만찬 형태로는 최대 수용인원 6,600명 착석 혹은 극장형 컨벤션 형태로는 최대 수용인원 11,000명
●그랜드볼룸은 백명단위 참석인원을 수용할 수 있는 16개 소규모 룸으로 분리 가능

다양한 재미를 선사하는 오락 시설과 독특한 디자인을 갖춘 마리나베이 샌즈의 복합 리조트는 어떤 행사라도완벽하게준비할수있는최적의장소로서, 샌즈엑스포& 컨벤션센터이외에다음과같은창의력넘치는시설을포함하고있다.

카지노

라스베가스 샌즈 복합 리조트에서 카지노가 차지하는 면적이 전체의 5%가 채 되지 않다는 사실에 많은 사람들이 놀라워한다. 하지만 라스베가스 샌즈는정부 게임통제위원회의 엄격한 기준과 규제 및 인터내셔널 기업으로서 요구되는 높은 원칙을 준수하여카지노를 운영한다. 부유한 다국적 고객들을 타깃으로 하는 라스베가스 샌즈 카지노는 수준 높은 오락의세계를 MICE 참가자들과 다른 방문자들에게 선사한다. 카지노를통해창출된수익의대부분은MICE 참가자들을 유치하기 위하여 게임 이외의 다른 요인들에투자된다.

호텔 & 스카이파크

마리나베이 샌즈 호텔은 3개의 호텔 타워로 구성되어 있으며 웅장한 샌즈 스카이파크가 왕관처럼 그위를덮고있는독특한형태이다. 일반객실과스위트룸 총 2,500개의 객실을 갖춘 싱가포르 최대 규모의호텔로서, 객실의 전망은 남중국해 혹은 마리나베이와싱가포르의마천루를즐길수있다.

샌즈스카이파크는마리나베이샌즈의3개의호텔타워위에놓여진웅장한건축작품이다. 총면적1.2헥타르에 달하는 이 열대 오아시스는 에펠 타워보다도길고A380 항공기4개반을다합친길이이다. 고도 200m 위 하늘에 떠 있는 샌즈 스카이파크에는 3개의 고급 식당, 길이가 150m나 되는 거대 수영장,공중캔틸레버와아름다운조경을갖추고있다. MICE주최자들은 스카이파크에서 MICE를 통해 잊을 수 없는 경험을 창출할 수 있으며, 기자회견, 디너 리셉션,칵테일런칭행사, 그리고패션쇼도가능하다.더 스카이파크는 MICE 주최자들이 라스베가스샌즈의복합리조트에서MICE 전문시설이아니어도많은 참석자를 유발할 수 있는 MICE 행사를 기획할수있다는것을보여주는하나의예이다. 가령샤넬의패션쇼와 러시아-싱가포르 비즈니스 포럼도 바로 이곳, 더스카이프에서열렸다.

샤넬 크루즈 2010/2011

2011년11월17일마리나베이샌즈의샌즈스카이파크에서샤넬의2010/2011 크루즈컬렉션이열렸다.아시아에서열린샤넬의패션쇼중최대규모이자, 고도200m 하늘위에서열린첫쇼로기록되었다. 샤넬의 톱고객, 지역 및 현지 언론 및 연예인 등 600여명이 넘는 관람객이 초청된 이번 패션쇼는 마리나베이샌즈의 연회팀이 준비한 음료와 다양한 까나페로 준비된 칵테일 파티로 시작되었다. 어둠이 깔리면서 스카이파크는 패션 무대와 댄스 플로어로 바뀌었고 초대된손님들은샤넬의최신컬렉션의향연속에서DJ알드린의음악에맞춰행사를즐겼다. 이번행사는마리나베이 샌즈 내 더 숍스에 위치한 동남아시아 최초이자 최대 규모인 샤넬 패션 듀플렉스의 오프닝을 축하하기위해열렸다.

러시아-싱가포르 비즈니스 포럼

러시아-싱가포르 비즈니스 포럼은 양국간의 우호를증진하기위해설립된정부지원포럼이다. 러시아재계 인사 다수가 참석한 이번 제5차 비즈니스 포럼은 지난 9월 26일부터 29일까지 마리나베이 샌즈의컨퍼런스 시설에서 열렸다. 이번 포럼의 하이라이트는 스카이파크에서 열린 디너 리셉션으로 참석 인사들은 200m 밑에서 열리는 포뮬러 원 레이스를 관람할수있었다는점이었다.

엔터테인먼트

라스베가스 샌즈 복합 리조트는 비즈니스맨과 관광객 모두를 위한 다양한 여가 오락 및 편의 시설을보유하고 있다. 라스베가스 샌즈 복합 리조트는 객석수용인원이600명에서부터15,000명까지이르는세계적인 수준의 극장과 다양한 오락 시설로 유명하며,이곳에서는 태양의 서커스, 디즈니와 앤드류 로이드웨버의작품의공연및비욘세, 블랙아이드피스, 셀린 디옹 등 세계적인 뮤직 톱스타들의 콘서트가 이루어지고있다.

브로드웨이의 인기 뮤지컬인 라이온킹이 샌즈 극장에서싱가폴데뷔무대를가질예정이고, 그랜드씨어터는 공연 기간이 짧은 콘서트, 시상식, 갈라 행사등의 용도로 활용될 계획이다. 마리나베이 옆 산책로를 따라 자리하고 있는 야외 이벤트 플라자는 플라자혹은베이에서열리는이벤트의참석자들을유인하고있다. 크리스찬 디올과 더불어 MICE팀은 이곳 이벤트플라자에서화려한패션쇼를열기도했다.

크리스찬 디올 런칭쇼

2010년 10월 14일 마리나베이 샌즈 이벤트 플라자에서 열린 크리스찬 디올 패션쇼에 중국 톱배우인자오웨이등톱스타와, VIP 손님들, 패션업계종사자들이참석했다. 마리나베이샌즈내더숍스갤러리아층 크리스찬 디올 부띠끄 오프닝을 기념해 열린 이번패션쇼는 싱가포르와 마리나베이의 장관을 배경으로하는이벤트플라자에서열린첫명품브랜드쇼이다.이벤트 플라자는 디올 부띠끄의 런칭을 축하하는 조명과카메라로가득찼고, 특히행사를위한하얀텐트설치는 산책로를 세계적 수준의 패션쇼 장소로 바꿔놓았다. 600여명이상의VIP 관람객들은2010 가을/겨울 컬렉션과 디올 2010 크루즈 컬렉션을 최초로관람하였고, 샌즈 MICE 특별이벤트 팀이 준비한 고급샴페인, 칵테일파티향연이이어졌다.

MICE 참가자들이 마리나 샌즈 베이에 머물면서즐길 수 있는 엔터테인먼트 시설 중 하나인 쿠데타는스카이파크에 위치하고 있으며, 한 장소에서 세 가지다른 모습을 즐길 수 있다.이곳은 세계 최고 수준의음식을 맛볼 수 있는 식당, 바와 댄스 플로어가 있는클럽 라운지 및 수영과 칵테일을 동시에 즐길 수 있는 풀사이드 테라스를 제공한다. 뉴욕, 마이애미, LA에 위치한 가장 유명한 클럽 2곳이 마리나베이 샌즈의 크리스털 파빌리온에 야심차게 문을 열었다. 마리나베이 중앙에 떠 있는 형태의 두개의 클럽은 화려한스타들이총출동하는파티, 록콘서트등여러행사가열릴 것이다.

크리스털 파빌리온 남쪽 1층 전체를 사용하는 판게아는 세련된 엔터테인먼트와 서비스의 대명사이며, 최대 500명을 수용할 수 있는 이곳의 라운지바는수로터널을통해연결되어있다. 이물위에떠있는 구조물의 최상층에 아발론이 있다. 아발론은 헐리우드에서 유명 공연 및 블랙 아이드 피스와 저스틴팀버레이크의 송년 파티를 열기도 했다. 아발론은 싱가포르와 마리나베이 샌즈를 찾는 외국인 방문객들에게매력적이고적합한파티장소가될것이다.

아발론 고!

아발론앳라지는아발론이오프닝하기에앞선지난 2010년 9월 23일 ~ 24일 샌즈 엑스포 컨벤션 센터에서‘고 (GO)!’라는 메가 음악 이벤트를 열었다.아발론의 공식 런칭을 알리는 뮤직 이벤트의 시작으로, 헐리우드의유명클럽인아발론이2011년마리나베이 샌즈 크리스털 파빌리온 내에 정식으로 오픈했다. 싱가포르그랑프리를배경삼아열린이번이벤트는 무려 16,000명이 참석한 강렬하고 뜨거운 분위기의행사였다. 9월23-24일이틀동안, 아발론은샌즈엑스포 & 컨벤션 센터 내 3개의 전시장은 최신 사운드시스템을갖춘거대한댄스의무대로바뀌었고, 참가자들은 인기 DJ, 케미칼 브라더스 , 태양의 제국,어보브 & 비욘드, 플로 라이다, 산티골드, 메이저 레이저, 메이크더걸댄스, 스웨덴하우스마피아의스티브 안겔로와 스티브 아오키 등의 라이브 공연을 즐겼다.

상점/다이닝

싱가포르 중심업무지구에 위치한 마리나베이 샌즈의 더 숍스는 800,000평방 피트가 넘는 식당과 상점면적을 갖춘 싱가포르 내 첫 대형 명품 쇼핑몰로, 이곳을찾는사람들은크리스털파빌리온에있는새로운컨셉인 루이비통의“아일랜드”스토어와 같은 새로운인터내셔널명품브랜드, 통합라벨및새로운컨셉등을 접할 수 있다. 자연 채광이 유리로 된 창문을 통해실내 장식 및 몰의 복도 안을 비추고 있으며, 몰 안에는싱가포르에서처음으로개장한스케이트링크혹은고객들이삼판보트를타고상점전체를돌아볼수있는운하와같은혁신적컨셉이반영되었다.

또한 마리나베이 샌즈에는 미슐랭 별을 받은 유명세프레스토랑에서부터현지음식등을맛볼수있는푸드 코트에 이르는 다양한 등급의 레스토랑을 갖추고 있다. 마리나베이 샌즈에서 마리오 바탈리(뉴욕),다니엘 불루드(뉴욕), 울프강 퍽(LA), 산티 산타마리아(바르셀로나), 기사보이(파리), 텟수야와쿠다(시드니), 저스틴 퀵(싱가포르) 등 유명 요리사 7명의 음식을경험해볼수있다.

MICE 중심 복합 리조트의 경제 기여도

싱가포르는복합리조트를통해경제성장, 관광산업부흥, 고용창출, 국가이미지개선등을목표로한다. 싱가포르정부는2015년까지관광수입은3배늘어난 $300억 달러, 관광객수는 2배 늘어난 1700만명을목표로잡았다.복합 리조트의 경제적 효과는 상당하다. 마리나베이샌즈는필요한인력의거의대부분, 약9,000 여명의 싱가포르 현지인을 고용하고자 함으로써 일자리창출을기대하고있으며국가전체적으로는3만개이상의 일자리가 창출될 것이라고 예상하고 있다. 싱가포르 정부는 일부만 운영하는 개장 첫 해인 2010년복합리조트의경제성장기여도는거의1%에가까울것으로 예측하고 있다. 싱가포르는 2010년 아시아에서 가장 높은 수준인 14.7%의 경제 성장률을 기록했고방문객은1,200만명으로추산되고있다.

이처럼 MICE 중심 복합 리조트가 경제에 미치는효과는엄청나다.

MAXIMISING MICE AT THE INTEGRATED RESORT

The MICE-driven IR is superior to a stand-alone or hotelbasedMICE facility. The MICE IR does not cannibalize orreplace, but instead complements and grows the market,benefiting all MICE venues, hospitality businesses andentertainment operators.

Las Vegas Sands Corp. (NYSE: LVS) is the world slargest hospitality and gaming company by marketcapitalization. The company is the most successfulprivate owner and operator of MICE facilities in theworld. It pioneered a new kind of tourism product-theMICE-driven Integrated Resort (IR), which has radicallytransformed the MICE markets in Las Vegas, Singaporeand Macau. LVS founder, Chairman and CEO, SheldonG. Adelson is the innovator of the MICE-drivenIntegrated Resort and has over 40 years of experience inthe tourism and MICE industries.

LAS VEGAS SANDS IRs: DESIGNED FOR THE MICE INDUSTRY

LVS IRs are custom-designed to attract both business andleisure tourists. The LVS IR combines luxury hotel rooms andsuites, MICE facilities, entertainment attractions, retail shops,restaurants and casino-style gaming into one convenientcomplex. The MICE business is the primary engine thatdrives traffic to an Integrated Resort. However, because LVSIRs cannot host all delegates who attend LVS MICE events,LVS generates business for other hotels in the market. MICEevents substantially increase hotel occupancy levels duringmid-week periods, thereby serving as an efficient complementto leisure tourists who fill LVS IRs on weekends. Although itattracts much attention, the casino typically occupies less than5% of the total floor area at LVS IRs.

SHELDON ADELSON: LEADING THE TRANSFORMATION OF THE MICE INDUSTRY

The concept of a MICE-driven IR was conceived anddeveloped by Sheldon G. Adelson, Chairman and CEO of LasVegas Sands, who has been a leader and innovator in thetravel, tourism and MICE industries for over forty 40 years.A dynamic entrepreneur and venture capitalist, MrAdelson s business career has spanned five decades. He hascreated and nurtured to maturity more than 50 differentcompanies including COMDEX, a pioneering trade showcreated for the computer industry. Under his direction,COMDEX became one of the world s largest and mostvisited trade shows creating an impact with events in morethan 20 countries.

Demonstrating his leadership in transforming the MICEindustry, Mr Adelson purchased the Sands Hotel and Casinoon the world-renowned Las Vegas Strip in 1989. At the time,austere hotel rooms were generally considered as loss-leadersacting as support for casinos. Retail, non-gaming recreationand leisure facilities were in the doldrums. Following thispurchase, Mr Adelson embarked on a program of strategicdevelopments designed to radically transform the acceptedLas Vegas model.

In 1990, Mr Adelson conceived and constructed TheSands Expo and Convention Center (The Sands Expo) anapproximately 107,000 square metre (1.15 million squarefoot) convention and trade show facility, and the largestprivately-owned and operated such facility in the UnitedStates. In doing so, he ushered in a new phase of businesscentricity through the exhibition industry, and spearheadedthe transformation of Las Vegas into the ‘ConventionsCapital of the United States.

As part of his strategy to leverage LVS MICE offering todrive tourism, in 1996 Mr Adelson demolished the SandsHotel and Casino and began to authentically recreate theromantic Italian city of Venice complete with canals,gondoliers and the lure of the city s rich Italian history on theproperty, adjacent to The Sands Expo.

In 1999, The VenetianResort Hotel Casino (The Venetian), directly connected toand integrated with The Sands Expo, opened for business as aworld-class resort destination. Since its creation, the propertyhas received worldwide recognition and many accolades fromthe tourism industry and beyond. As well as being heraldedby Conde Nast Traveler as ‘One of the Best Places to Stay inthe World , The Venetian has been honoured with manyarchitectural and industry awards confirming its status as oneof the finest hotels in the world.

Mr Adelson s vision for this luxurious, all-suite integratedresort clearly challenged the status quo in Las Vegas andcreated a ‘must-see destination catering to a free-spendingmix of business travellers, tourists, and gaming customers.

Inaddition to capturing the spirit of the fabled Italian city, TheVenetian also offers the world s finest luxuryaccommodation, fine dining, shopping, spectacularentertainment, superb convention facilities and gamingvenues all under one magnificent roof. The Venetian alsoincludes The Congress Center, a meeting and conferencefacility that of approximately 102,000 square metres (1.1million square feet).

The Venetian not only revolutionised the Las Vegas hotelindustry, as the city s first true integrated resort, it alsobreathed new life into the city s MICE market. In the yearprior to the opening of The Venetian, only 27 of the largest200 trade shows in North America were held in Las Vegas.By 2001, 40 of the top North American shows wereestablished in Las Vegas.

With both gaming and non-gaming components as primaryrevenue drivers, LVS has the means to continually improve itstourist product offerings?and the continued strong demand forthose offerings has given it a clear incentive to do so.The combination of The Venetian, the Venezia Tower,The Sands Expo and The Palazzo is the largest integratedresort in the world, featuring more than 210,000 squaremetres (2.25 million square feet) of MICE space, including362 meeting rooms and more than 7,000 suites, more than 30gourmet restaurants, 60,000 square metres (650,000 squarefeet) of premium retail mall, three world-class theatres, twoworld-class spas, and eight swimming pools and spas. LVSpresence and the huge scale of the operation truly delivers adestination unlike any other in the world.

These vibrant, unique attractions and facilities contributed todrawing America s MICE planners back to Las Vegas, makingit the number one MICE destination in the United States.Following its success in Las Vegas, Las Vegas Sandsimplemented the MICE-driven IR model in Macau, onceagain transforming a market through its revolutionarybusiness model.

Through its majority-owned subsidiary SandsChina Ltd., the company owns a collection of properties inMacau, including The Venetian Macao, Four Seasons HotelMacao its Cotai Strip development, as well as the Sands Macao on the Macau peninsula. Las Vegas Sands is currentlyconstructing a 6,400-room complex at the Cotai Strip, whichwill feature the Shangri-La, Traders, Sheraton, and St. Regishotel brands. Las Vegas Sands Corp. is developing Macauinto a world class MICE destination, allowing it to capturerising demand from China.

This visionary approach has fundamentally changed theface and the future of the MICE market in Las Vegas, Macauand now in Singapore. With each new property LVS buildsupon its existing LVS global MICE network and reputation asthe premier MICE destination among key industry playersand delegates.

Marina Bay Sands

LVS designed its newest property in Singapore, MarinaBay Sands, as the ultimate MICE destination. It isconveniently located adjacent to Singapore s Central BusinessDistrict, close to hospitality and entertainment facilities, just20 minutes from the airport.

Reinforcing Singapore s strength in MICE

Singapore has long been highly regarded as a MICEdestination. It has held the world s ‘top international meetingcity ranking in the UIA global rankings for three consecutiveyears. With Marina Bay Sands, Singapore is solidifying andgrowing its position as a top international MICE destinationby adding exciting new venue options all under one roofwhich helps to attract large numbers of delegates. In fact,Marina Bay Sands has already secured around 1,000 events.over 1000 deals.

Award winning venue

In January 2011, Marina Bay Sands was named as Asias Best MICE Hotel in the CEI Asia Industrial Awards, anannual award by industry leading magazine CEI Asia. Theendorsements came directly from the magazine’s regionalreaders, made up of leading planners and buyers ofconferences, exhibitions and incentives across Asia.The annual award also places Marina Bay Sands in secondspot for Asia’s Best Convention and Exhibition Center – a high accolade for an operation that will only cross its one yearmark in April 2011.

Designed to complement existing facilities and attract new events / grow Singapore MICE industry

In its bid to become the region s best MICE venue,Marina Bay Sands has already attracted numerous new eventsto Singapore such as Art Stage 2011 and The IndustrialFabrics Association International Expo Asia 2011. The showorganizers have chosen Marina Bay Sands to launch theirdebut shows, a testament to their confidence in the companys expertise, scale of operations and brand positioning. Someshows, such as the UFI Congress, returned to Singapore aftera long absence. UFI members host over 4500 exhibitions andmange 181 exhibition centers. The UFI Congress drew recordparticipation numbers with nearly 500 delegates from 56countries after returning to Singapore after 16 years. InJanuary 2011 the prestigious Zee Cine Awards brought Indias brightest Bollywood stars to Marina Bay Sands in a highglamourevent.

Convenience of the All-under-one-roof concept

The Marina Bay Sands Expo and Convention CenterThe Sands Expo and Convention Center offers more than120,000 square meters or 1.3 million square feet of meetingspace, making it one of the largest and most flexible locationsin Asia. It is also the biggest MICE facility in Singapore, andthe ballroom is the largest in Southeast Asia, accommodating6,600 people for a banquet, and up to 11,000 for anauditorium-style lecture. Beyond the MICE facilities,delegates can enjoy the luxury hotel, take in a Broadwaymusical, eat at the finest restaurants, enjoy world-classshopping, visit the casino and experience a uniquedestination.

Center highlights:
– Five floors of exhibition and convention space
– Up to 2,000 exhibition booths and 250 meeting rooms
– Can accommodate up to 45,000 delegates
– A comprehensive one-stop event and exhibition solution provider, which offers services that range from technical needs like audio visual equipment to stage set-up and logistics
– Offers the region s largest ballroom at over 8,000 square meters
– Grand Ballroom can seat up to 6,600 diners for a banquet or 11,000 delegates for a theater-style
convention
– Grand Ballroom can be configured into 16 rooms to hold smaller groups of a few hundred people

With a wide range of exciting entertainment options andunique design features, the Marina Bay Sands integrated resorthas the perfect space for every event. In addition to the SandsExpo and Convention Center, other creative venues include:

– The Sands SkyPark for cocktail parties or intimate dinner receptions
– The outdoor event plaza which can accommodate up to 10,000 for large-scale festivals or fashion shows
– Two theaters for product launches, presentations or conferences
– Celebrity chef restaurants for cocktail parties, dinner receptions or exclusive launches
– A unique museum for opening ceremonies, keynote addresses or cocktail parties
– The glass structures set in the Marina Bay that are home to international retail and entertainment brands

Casino

Many find it surprising that the casino represents less than5% of the overall floor area of all of Las Vegas SandsIntegrated Resorts. What is not surprising is that LVSoperates its casinos with integrity and under the strictstandards of government gaming control boards as well as thestandards required of a highly regulated international publiccompany. The LVS casino targets affluent internationalvisitors and provides a premium entertainment experience forMICE delegates and other visitors. The revenue generated bythe casino facilitates LVS investment in compelling nongamingelements of the IR that attract MICE delegates.

Hotel & SkyPark

The Marina Bay Sands Hotel consists of three unique hoteltowers crowned by the magnificent Sands SkyPark. With over2,500 luxury rooms and suites, Marina Bay Sands Hotel is thebiggest hotel in Singapore. The rooms offer views of the SouthChina Sea or Marina Bay and the Singapore skyline.

The Sands SkyPark is an architectural masterpiece sitting ontop of the three hotel towers at Marina Bay Sands. This 1.2hectare tropical oasis is longer than the Eiffel Tower is tall andas long as four-and-a-half A380 jumbo jets. The Sands SkyParksits 200 meters in the sky and features 3 exclusive restaurants, a150 meter infinity swimming pool, a public cantilever andbeautiful landscaping. MICE event organizers can takeadvantage of the unique SkyPark to create unforgettableexperiences. Possible events could include press conferences,dinner receptions, cocktail launches and even fashion shows.

The SkyPark is just one example of how organizers ofMICE events at an LVS IR can utilize other elements of theIR outside of the MICE facility to create unique events thatwill increase attendance. The Christian DiorChanel fashionshow and the Russia-Singapore Business Forum are twoevents which we hosted on the Sands SkyPark:

Chanel Cruise 2010/2011

Chanel presented its latest 2010/2011 Cruise collection atthe Sands Skypark at Marina Bay Sands on 17 November,2011. Not only was it Chanel s largest catwalk show in theregion to date, it was also its first fashion show 200 meters inthe sky. Over 600 guests attended the event, includingChanel s top clients, local and regional media and celebrities.The evening started with a cocktail party where guests wereserved drinks and a wide choice of canapes prepared by theMarina Bay Sands banquet team. By nightfall, the venuetransformed into a fashion catwalk and dance floor as guestswere treated to the latest Chanel collection and danced to thebeat of DJ Aldrin s music. This event was to celebrateChanel s largest and the first fashion duplex in SoutheastAsia, located at The Shoppes at Marina Bay Sands.

Russia-Singapore Business Forum

The Russia-Singapore Business Forum is a governmentbackedforum which promotes ties between nations. TopRussian business leaders attended the 5th Russia-SingaporeBusiness Forum at Marina Bay Sands from 26-29 September.Meetings were held in the Marina Bay Sands conferencefacilities rooms. One of the highlights was a dinner receptionon the SkyPark which featured amazing views of the FormulaOne race 200 meters below.

Entertainment

Both business and leisure tourists have numerousentertainment and lifestyle options to choose from at an LVSIntegrated Resort. Entertainment venues range in size from600 to 15,000 seats. LVS is known for its world class theatershows featuring productions by Cirque de Soleil, Disney andAndrew Lloyd Webber, among others. International musicacts, including Beyonce, the Black Eyed Peas and CelineDion, thrill LVS guests on a regular basis.In Singapore, the Broadway hit The Lion King will debutin Sands Theater, with the Grand Theater presenting shorterrunshows such as concerts, award ceremonies and galaevents.

The flexible outdoor event plaza along the promenadenext to Marina Bay will host audiences for watching eventson the bay or on the plaza. The MICE team worked withChanel Christian Dior to stage a glamorous fashion show onthe Event Plaza:

Christian Dior Launch

A-list celebrities like Chinese actress Zhao Wei joined VIPguests and fashion followers at the Christian Dior fashionshow at the Marina Bay Sands Event Plaza on 14 October2010. Dior became the first luxury brand to host a grandfashion show at the Event Plaza with the Singapore city andthe Marina Bay as its spectacular backdrop. This magnificentfashion show with bright lights and cameras everywhere was acelebration of the launch of the Christian Dior boutique,located at the Galleria Level of The Shoppes at Marina BaySands.

An impressive white tent was erected on the EventPlaza, transforming the promenade into a world-class fashionvenue. Over 600 VIP guests got their first glimpse of the 2010Fall/Winter Collection and the Dior 2010 Cruise Collection.The Sands MICE Special Events team ensured the guests werelooked after during the elegant champagne cocktail soiree.

MICE delegates have many entertainment options atMarina Bay Sands. KU DE TA, a world renowned lifestyledestination on the SkyPark brings guests three differentconcepts within one outlet. It offers a restaurant serving worldclass cuisine, a Club Lounge with a bar and intimate dancefloor and Poolside Terrace where guests lounge in the infinitypool, sipping their cocktails. Two of the hottest clubs withlocations in New York, Miami and Los Angeles have chosenthe Marina Bay Sands Crystal Pavilion as the venue for theirmost ambitious and expensive nightclubs.

Floating in themiddle of Marina Bay, the two clubs will play host to starstuddedprivate parties, exclusive events and rock concerts.Pangaea, a name synonymous with sophisticated world-classentertainment and service will occupy the first level of thesouthern Crystal Pavilion. Pangaea s ultra-lounge bar will beaccessible through an underwater tunnel and will host up to500 party-goers a night. On the top level of the floatingstructure will be Avalon. In Hollywood, Avalon has hostedendless top acts on its stage and hosted annual parties hostedby the Black Eyed Peas and Justin Timberlake. Avalon is amagnet for celebrities and is set to be the number one partyvenue for international jetsetters at Marina Bay Sands.

AVALON GO!

In the lead up to the opening of Avalon, Avalon At Largeorganized GO!-a two day mega music event on 23 – 24September 2010, at Sands Expo and Convention Center. Thiswas the start to a series of music events leading to the officiallaunch of Avalon, the Hollywood super club opening in theMarina Bay Sands Crystal Pavilion in 2011.

Set against thebackdrop of the Singapore Grand Prix, the GO! music eventdrew a crowd of 16,000 party-goers in an energetic, highoctaneevent that showed off the promise of Avalon. On 23-24 September, three exhibition halls in Sands Expo andConvention Center were decked out, retrofitted with the latestsound systems, and transformed magically into a mega dancefloor. Music aficionados were entertained by sought?after DJsand live acts such as Chemical Brothers, Empire of the Sun,Above & Beyond, Flo Rida, Santigold, Major Lazer, Makethe Girl Dance, Swedish House Mafia s Steve Angello andSteve Aoki.

Retail / dining

With over 800,000 square feet of retail and restaurantspace, The Shoppes at Marina Bay Sands is transforming theretail landscape in Singapore with the country s first largescaleluxury shopping mall in the heart of the CentralBusiness District. Shoppers can look forward to a refreshingmix of international luxury brands, emerging labels and newconcepts, including the Louis Vuitton island store housedin the Crystal Pavilion. Natural sunlight bathes the passageway of the mall, illuminating the interiors through gloriousglass windows. Other innovative concepts include Singapores first skating rink within a mall, as well as a canal, whichtakes visitors on a sampan boat ride through the retail belt.

Marina Bay Sands offers an extensive selection of diningoutlets ranging from renowned Michelin-starred celebritychef restaurants with wide range of cuisines to upscale foodcourts featuring the finest in local foods. The seven CelebrityChefs in Singapore Marina Bay Sands are Mario Batali (NewYork), Daniel Boulud (New York), Wolfgang Puck (LosAngeles), Santi Santamaria (Barcelona), Guy Savoy (Paris),Tetsuya Wakuda (Sydney) and Justin Quek (Singapore).

THE MICE-DRIVEN IR BENEFITS THE WIDER ECONOMY

Through the introduction of IRs, Singapore sought tostimulate economic growth, substantially grow its tourismindustry, create jobs and enhance its image. The governments goal was to substantially expand the tourism industry bytripling tourism receipts to S$30 billion and doubling touristarrivals to 17 million by 2015.

The benefits of an IR are substantial. Marina Bay Sandsexpects to hire up to 9,000 employees, the vast majority ofwhom will be local Singaporeans. Island-wide, Marina BaySands is expected to lead to the creation of over 30,000 jobs.The government estimated that in 2010, the first year of partialoperation, the IRs would boost the economy by a fullpercentage point. Singapore was Asia s fastest growingeconomy in 2010 with 14.7% GDP growth and the governmentexpects visitor arrivals to reach 12 million for 2010.

The MICE-driven integrated resort creates wide-rangingbenefits for the economy.

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